lördag 11 augusti 2007

Sista kvällen med gänget

sista dygnet i huset med våra möbler har jag framför mig. På måndag morgon kommer flyttkillarna och förvandlar vårt hem till en kartonghög.

I dag har vi organiserat huset inför flytten. Märkligt. Men jag tänkte att det blir nog lättare att ha saker på rätt plats tillsammans med liknande saker när vi skall packa upp allt over there.

Övervåningen är klar, lekrummet är soprent från halvfärdiga tågbanor och riddare med sköldar. Inte heller en jättekö av småbilar kan man hitta. Rummet har gått i ide.

I morgon kväll kör jag med fullpackad bil till Skåne och umgås med mina barn och ringer supportsamtal till Henrik som skall umgås med flyttgrabsen ett par dar. De förra flyttkillarna var dansbandsfantaster, har vi lika stor tur denna gången med?

Inga kommentarer: