onsdag 4 juli 2007

Siden sammet trasa lump


Vi har börjat Den Stora Rensningen. Taktiken är att ha en kartong till pappersåtervinning, en säck för brännbart, en säck för deponi, kartonger för sånt som skall sparas hemma och sen skall det vi vill ha med oss packas av någon profesionell packare.

Först när jag börjar rensa inser jag hur MYCKET det är att gå igenom. Sen kastar jag mig hejdlöst in i uppdraget och rensar och sorterar men....då hittar jag en låda med gamla vykort och julkort. Bläddrar lite och minns. Vidare!!! Mer plock! Hittar _äntligen_sånghäftet från nyårsfesten med alla kul visor vi bara kommer ihåg hälften av.

Behöver nog lite musik för att fortsätta jobba. Barry White dånar i huset.


Två bokyllor rensade, organiserade och avbockade från To do-listan.
Bara en källare och två vindsförråd kvar.
Easy peasy

Inga kommentarer: