söndag 21 oktober 2007

Planering inför Halloween


Igår åkte vi till Party City för att köpa barnens Halloweendräkter. Filip var inställd på superhjältetemat och Sixten var beredd på att förödmjukas i något som vi föräldrar tyckte var såååååå sött. Det provades fåniga hattar, förfasades över läskiga skelett och Henrik skickade långa trånande(men resultatlösa) blickar på Flirty-avdelningen

Vi kom ut från affären med två stycken Batman dräkter, en pumpa och ett Batman huvud till Trick or Treatskålar, en uppsättning lösögonbryn och lösskägg till Henriks ev kostym. Får nog åka tillbaka idag eftersom Lillfjomp _vägrar_ ta på sin dräkt. HA han blir nog en fluffig pumpa till slut.


Förresten så har vi lite olika förslag om vad Henrik skall klä ut sig till (obligatoriskt på jobbet...) Hans förslag är Musketör
Mina förslag är -Ragga ihop tre till och vara ABBA anno 74, -Cheerleader give me a V give me an O..., -irriterande trubadur som går runt i kontorslandskapet med gitarren, -shejk.

Årets mest populära kostym i USA blir Pirat à la Jack Sparrow. Kan de inte inse att det är the real thing vi vill ha.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag skulle dâ INTE ha ngt emot om min man klädde ut sig till Jack Sparrow. Hähum.

Lillie plein damour sa...

Men âh sâ roligt!
Om vi hade utklädning här sâ hade jag klätt ut mig som min chef ( Dosiss har du sett carambar reklamen pâ tv?)
Där en tjej härmar sin chef...
Eller sâ hade jag klätt ut mig som en svärmor?
H kan ju göra fikonlövet, mycket poppis hon damerna pâ kontoret!

Larssons sa...

Dosiss- Du får väl lägga fram idén lite fint till maken;)

Lillie- Jag föreslog för H att han skulle klä ut sig till sin kvinnliga chef men han fegade ur. Kanske nästa år.

Lillie plein damour sa...

Jag förstâr honom...han har ju precis kommit till USA, han vill nog inte ta nästa plan hem.
;-) Det är bara att spela med!!

Mia sa...

Förra året köpte jag pumpakostym till L, hon hade på sig den i typ 9 sekunder, sen åkte den av och hon tvärvägrade. Jag tror den kliade. Inser just att vi inte har köpt kostymer ännu, I e rädd att de ska ta slut, så vi får ta en runda idag tror jag.

B e i Glasgow och hämtar tullgods, i eftermiddag blir det ev. skol och nurserybesök, men halloweenshopping får vi klämma in!

Ha en bra dag!
Kram

Larssons sa...

mia-lycka till med skolletandet! Hoppas att ditt skolgardssnokande gjort nytta;)