söndag 2 november 2008

Halloween


Det blev en intensiv fredag. Filip hade Halloweenpyssel i skolan och jag stallde upp som volunteer. Barnen at spindlar (dubbla kex med jordnotssmor i mellan, russin till ogon och salta pinnar stack ut som ben) och tillverkade spoken av silkespapper. Sixten skulle ha sin halloween costume pa sig i skolan och gick verkligen in i rollen som superhero. Henrik hade annu en gang gatt los i leksaksaffarerna och uppfyllde i ar pojkdrommen om att vara riddare.
Efter middagen gick Henrik och Sixten ut pa en trick-or-treat runda i kvarteret. Otroliga mangder med manniskor. Det stod bilar parkerade overallt och varenda bil var proppfulla av barn och vuxna. Vi hade laddat upp med mycket godis och delade glatt ut det medan skelettet pa garaget blinkade och gravstenen i tradgarden ylade.

Nar Sixten och Henrik kom hem packade vi in oss i bilen och akte pa Halloweenkalas hos Gimbro-Frisk i Jamestown. Fantastiskt dekorerat hus och mumsig mat bjods vi pa dar. En mycket trevlig kvall!

Pa lordagen tvekade vi mellan att ta en tur till kusten igen eller kora upp i bergen. Det bidde ingenting for det var sa skont att bara _vara_. Vi fyndade lite Halloween saker infor nasta ars firande, dagen efter saljs allt for 50-75% rea och Henrik hamtade sin nystrangade gitarr. Pa eftermiddagen tog vi en tur till City Lake park.
Kvallen tillbringade vi hos Grufsteds med grillning och prat. Alldeles for sent i sang en kvall till.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

cecilia sa...

Hej - happy halloween i efterskott - vilket underbart fint collage (hur man nu stavar det) du har gjort - får man fråga hur sjutton man kan göra det???

kram

Larssons sa...

Asch det ar alldeles for enkelt for att jag skall kunna ta at mig aran. Picasa 3 laddade jag ner och sedan kunde jag valja att gora ett collage nar jag tittade pa mina bilder. Bara att valja kort, hur du vill att de skall laggas upp och sedan trollar programmet fram ett forslag. Vill du arrangera om korten ar det lika enkelt.
Kram