måndag 2 mars 2009

Efter regn kommer alltid solsken men forst en herrans massa sno


Det regnade hela lordagen. Mia lockade ivag mig pa ett vad vi trodde vanligt oseriost boxningspass pa gymet. Men vi blev snabbt varse om att vi hade hamnat pa ett riktigt seriost pass da deltagarna borjade packa upp sina egna handskar och mitz och pads och rep och allt vad de hade. Vi forsokte ser nagorlunda kunniga ut men fasaden sprack nar det visade sig att instruktoren var svenska och sakert hort mig saga att hon sag livsfarlig ut.

Efter den traningen behovde jag inte gora nagot mer an att ligga pa soffan och lasa. Har fastnat i Twilight serien och jag hoppas att alla som tankt lasa den gor det pa engelska for jag misstanker att den svenska oversattningen kommer ta bort en del av kanslan i boken.

Meterologerna borjade pa lordagen ladda upp med sin skramselpropaganda om winter storm som var i antagande. Det visades radarbilder och vi varnades for snoskottningens alla faror.

Forst sa sa prognoserna att kl 13 skulle snon komma sedan blev det kl 17 och sedan kl 20. Jag misstankte att vi bara skulle favaldigt mycket regn och is. Men kl 20 borjade det minsann snoa. Vadret slog om pa en sekund och marken blev helt vit.

Vi hade forberett oss pa att strommen skulle ga under dagen och natten men vi klarade oss bra. Bara ett par korta avbrott medan andra hus har i omradet varit utan strom mesta delen av natten och dagen.

Skolorna var naturligtvis stangda idag sa vi hade en mysig dag utomhus nu nar snon for en gang skull inte smalte bort direkt da solen kom upp. Jag packade termos med varm choklad, bullar, frukt och vatten sedan tog barnen plats pa snowracern och jag traskade ivag. Orkade dra anda till Mia och barnen dar vi pausade och lekte en stund.
Yxitaxi hade det jobbigare pa hemvagen da mycket sno hade toat bort pa gangbanan och solen varmde mer.

I morgon hoppas jag att skolorna har oppet igen. Fler installda skoldagar och skolavslutningsdatumet skjuts fram.

2 kommentarer:

Mia sa...

*haha* Du far trosta dig med att intruktoren nog kande sig jattetuff nar hon horde din kommentar. :)

OJ vad mycket sno det blev.

Lillie plein damour sa...

Min äldsta är inne pâ den 4 twilight serien,och hon gillar dem ( men läser pâ Fr) Jag läser mer och mer pâ franska, jag tycker att det svenska sprâket tar bort mycket i ordväg av boken och att franskan är mer ordrik.