tisdag 24 mars 2009

Gate City Luncheon

För att avsluta 2008 års säsong och starta upp 2009 års säsong bjöds idag alla spelare i Gate City Tennis League in till en luncheon.
Cirka 250 damer samlades i Revolution Mills vackra lokaler. Revolution Mills har en gång i tiden varit en textilfabrik men är nu ombyggt till ett företagscentrum för små företag.

Lunchen började med prisutdelning för 2008 års divisionsvinnare. I division 4 som jag spelar i vann Green Valley Zingers. De är väldigt duktiga och har en stor trupp att välja spelare ur. Vårt lag hamnade någonstans i mitten. Lite lagom sådär.

Sedan var det dags för utlottning av diverse donerade priser: presentkort på Friendly Center shopping, tennisracket, tennisskor, övernattningar, smycken och golfrundor.
Jag vann greenfee och lunch för två på Cardinal Country Club. Om jag nu skulle ha turen att vinna något idag så hade vad som helst varit bättre. Nej kanske inte den, vad det såg ut, hemmasydda tennisväskan som Bonnie vann. Men ändå. Henrik blev överlycklig och berättade att denna banan rankas nr 8 av USAs remoduled banor 2008 enligt Golf Digest Magazine.

Sixten hade tillbringat dagen hemma hos Mia och Svante och mötte mig i dörren med en snyftning och sa att nu hade han varit där tillräckligt länge och ville hem. Tror att han hade haft det toppenbra där när alla stora killar var i skolan och han fick leka med alla Star Wars grejer själv.

3 kommentarer:

EGON sa...

Go FIA!Go FIA! Nyttja lunchen i alla fall. Stället verkar underbart och snart är det dags för "Easter Sunday Brunch (including Easter Egg hunt with the Easter Bunny)" på klubben.

MoneyPenny sa...

Tänk att det kan vara så enkelt att tillfredställa en man! Nu har du världens hållhake på honom. Vill han spela så...

Labamba sa...

hej hopp jag tycker att det skulle vara bra om Henrik kunde lösa in denna vinsten hos dig på något sätt. Jag kan säkert hjälpa dig att komma på något bra.
Nu är snart våren på väg till Blekinge också och vinterdäcken åker av idag. Själv är jag magsjuk och får hålla mig inne.
Kram