söndag 5 april 2009

Halm i tofflorna, matjord i fickorna

och en ny pryl i huset.

Underbart sommarväder hela helgen har vi haft. Mina axlar har blivit självlysande röda efter några timmar utomhus idag.

I fredags kvall åt vi en som alltid jättegod middag hos Grufstedts. Jag hade hittat rabarber i mataffären så jag hade med mig en paj till efterrätt.

Igår var det Spring Carnival på Pilot Elementary (Filips skola) med hoppborgar, småtävlingar och lotteri. Jag hade anmält mig som volontär och fick ansvara för den mycket spännande Bean bag toss. Hade hoppats att jag skulle bli avlöst efter en timme men min avbytar uteblev och jag fick snällt stå kvar. Filip vann en tvåliters CocaCola i en kasta-ringar-tävling och blev superlycklig.
Skolbarnen hade för två veckor sedan fått hem lotter som de skulle sälja till det stora lotteriet som skulle avsluta festen. Vi hade i den allmänna röran glömt av de där lotterna och hade således inget intresse av att stanna på lottdragningen. Trodde jag ja! Henrik hade tydligen köpt fem lotter för sina sista pengar och tro't om ni vill men vi vann andra pris. Ett kilo kaffe, en rökt ål eller en tehuva? Nej här är priserna lite mer rejäla så vi fick åka hem med en splajans ny Dell laptop.

Efter lunch åkte Henrik och Filip till fotbollsmatch. Det var match mot Fireballs och Vikings vann med 3-0. På kvällen tog vi det väldigt lungt och tittade på film.

I morse tassade Henrik iväg tidigt för att spela golf på Grandover. Jag och pojkarna söndagsslöade här hemma men vi kom i alla fall iväg och köpte lite nya växter till trädgården.
Det var fotbollsmatch i dag igen så jag lastade in barn, bollar och stolar i bilen och mötte upp med coach Henrik som kom direkt från golfbanan. Ytterligare en bra match av Vikings och de vann med 6-2.
Henrik tog med sig barnen och firade segern med glass medan jag skyndade mig hem för att byta om till tenniskläder. På onsdag spelar vi våra första matcher för säsongen så det gäller att träna.

Monica, Stanley, Lasse och Maggan har landat tryggt och säkert i Washington. Välkomna hit och vi ses på tisdag

Inga kommentarer: