tisdag 18 december 2007

How you doin'

ja ja ja det verkar som om det fortfarande finns liv i den gamla ruggugglan.
Var i mattaffären för att handla till julbaket och strosade runt bland hyllorna. Vid tvålhyllan stod en man som hälsade överartigt som alla gör här. Efter hela Hey how are you. I'm fine and you. I'm fine thank you-andet tog jag det jag skulle ha och gick vidare.
När jag står och väljer vilket köttfärspaket jag skall köpa kommer tvålmannen igen. Följande dialog utspelade sig:
T-M:Hey...again
Me: Hello
T-M: Do you think that sometimes if you say hey to someone, your life can change forever
Me: Well yes of course I do. You never know what is going to happen when you meet somebody.
T-M: Well what do you think about taking this to the next level
Me: ehhh I'm married, sorry(sorry?????tyckte väl synd om karl)
T-M: Ohh I didn't see your ring
Me: Well you were brave for trying(vad skall man säga?) Bye!
T-M: Bye!
och så skyndade vi iväg åt vars sitt håll.

Vet inte om detta inspirerar Henrik till att köpa mig en maffigare diamant till vigselringen.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hi hi, kul att veta iallafall att du fortfarande är gângbar pâ marknaden?!

Lillie plein damour sa...

Nämen gud!
Där fick du bevis som Dosiss sa.
Kram

Desideria sa...

hej, precis snubblat över din blog (sökte på batman dräkter på google för en liten pys... och pumpakostym bilden kom upp), och den är ju så söt... Hur kommer det sig att ni kunde flytta? Jobbet som tog er dit eller?

Anonym sa...

Grattis! Det är minsann inte var dag man får sådana komplimanger (ja, jag talar naturligtvis enbart för mig själv!) - jag skulle leva på detta läääänge!

Labamba sa...

Det var inte illa att hitta sin själsfrände i matvarubutiken over there! Eller hur var det nu?
Hur stort samhälle är det egentligen? Finns det risk att du stöter på den här mannen igen?
Kommer du få handla livsmedel ensam i fortsättningen?

Många frågor!!

L

Labamba sa...

Förresten, jag glömde. BLir det någon skidåkning denna säsongen? Hur långt är det till närmsta backe?

Larssons sa...

Dosiss- jo man får väl ta det som en komplimang
Desideria- vi flyttade eftersom min man blev erbjuden en tjänst här. Vi har bara bott här i 3½ månad.
MrsW- tänk bara om han hade varit lite med Clooney-lik...;)
Labamba- Greensboror har ca 300 000 invånare, som Göteborg ungefär. Tror dock inte att han kommer handla på "min" affär i fortsättningen. Skidåkning blir det. enklare åkning finns ca 2 timmat bort sen är det bara att fortsätta upp i bergen eller ta flyget till Colorado för _riktigt_ bra åkning. Vi tar nog ett par helger under vintern men eftersom vädret skiftar väldigt fort här är det ingen idé att planera för långt innan.

Mia sa...

Henrik far halla hart i dig! Jag som inte ens far mina ringar pa mig och inte en endaste kommentar, de springer nar jag kommer! ;)

Anonym sa...

Hur manga anstallda ar det vid Volvo i Greensboro och hur manga av dom ar Svenskar?

Hur kan man se om dom har nagra openings inom Supply Chain...din man borde veta svaret pa det kanske?