lördag 26 januari 2008

En ledig dag

I går var skolan stängd, inte på grund av snö, halka och drivis utan en studiedag. Mr Broome som äger vårt hus har även en mattvättsfirma och skulle komma hit och tvätta alla de lurviga opraktiska (men ganska sköna) heltäckningsmattorna. Han lovade mig att det skulle dofta apelsinträdgård i huset när han var klar. Inte min favoritdoft, hade hellre sett att det luktade nybakade kanelbullar eller såpa.

Vi hade bokat in en play date med Filips skolkompis Aaron och hans lillebror Zac som fyller 2 år fem dagar efter Sixten. Min barn hade tjocka skor, tjocka jackor, mössa och vantar medan lekkamraterna hade vindjacka, jympaskor och jeans. Gissa vilka som frös och ville åka hem från lekplatsen efter 10 minuter. Mamman lyckades efter en snabbutflykt hem trolla fram vars ett par vantar till barnen och vi hann med lek och fika i solen innan lunch.

På eftermiddagen träffade vi svenskgänget på Cheesecakes by Alex i Downtown. De hade varit på Art Quest och pysslat. För att se bilder på hela utflykten så titta på Familjen Hanssons blogg samt Familjen Gimbro Frisks blogg.

Kvällen avslutades med god middag, football match på luddet(väldigt rena väldoftande luddet) och te i soffan. Henrik har ännu en gång börjat lyssna på Arn-böckerna och försvinner tillbaka till med sin MP3-spelare så fort han får chansen. Måste åka till bokhandeln och köpa mig själv något att läsa.

1 kommentar:

Mia sa...

Vilken mysig dag! Jag fattar inte vad det e med mig, jag orkar inte ens plocka upp mina bocker langre, de bara ligger pa nattduksbordet (eller heter det nattygsbordet)..det e sa skont nar man har en bok att forsvinna in i. B har ocksa lyssnat pa talbocker, nar han pendlade varje dag i bilen, men inte nu *tror jag*

Nu ska barnen isang och sen ska vi SOVA, vi hade en pipbil utanfor hela forra natten.

kram!