torsdag 17 januari 2008

Kl 06.21



Då blev vi väckta av en liten tassande pyjamasklädd Sixten. Han klättrade upp i min säng och började pladdra och vi mumlade något lika obegripligt till svar.

Kl 06.26 kommer Filip inrusande och proklamerar Det är SNÖÖÖÖÖ!!! Vi tvingas upp ur sängarna för att titta ut genom fönstret och jovisst är det vitt ute.


Winter storm kändes som en rejäl överdrift dock. Inte en vindpust. Nu regnar det och allt är slaskigt och Göteborskt.

Filip sitter och tittar på barnprogram och skall berätta för mig vad det handlar om:
Jo det är en giant som är bigger än alla mountain och som scarar alla de små.......men jag är inte alls scared.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag kommit i form! Vi har också sett det där en gång i år.. Rena vårvädret ute nu. Undrar om vi kommer att få använda julklappssnösurfbrädan nåt iår?

Family Fors sa...

kolla i affaren om det finns brod och mjolk...den brukar ta slut forst da alla tror att de skall bli insnoade i en vecka minst. Det var sno i Richmond idag ocksa men ganska sa Goteborgsaktikt vader har nu ocksa.

MrsW sa...

Hihi, apropå läskiga saker - så brukar Lucas säga om det är något otäckt:

- Mamma jag är så scary!

Mia sa...

*fnis!* jag minns min forsta snostorm har, en valdigt upphetsad resporter stod och rapporterade fran en Tesco parkingering med ca 2cm sno pa (knappt) och pratade om Archtic weather...

ah, vad jag VILL ha sno har! Vi har ju lite skidbacke vid IKEA sag vi harom dagen..

Tack for pratstunden, det var jattemysigt. Kanner mig lite mer grounded nu.

kram!!

Lillie plein damour sa...

Kram och trevlig helg, halka inte pâ trä terrassen!
Kram

Larssons sa...

Välkommen in i bloggosfären tanten:) hoppas träningsvärken är mindre plågsam idag.

Ja du R, nu börjar de förfasa sig över snön som _kanske_ kommer i morgon. Varför ta det lugnt när man kan skapa panik liksom

Mia- det var väldigt roligt att prata med dig och din lilla siren igår. Hoppas att I kom hem innan midnatt.Kram

Lillie Jag håller mig hårt i räcket och lika hårt i martiniglaset

Labamba sa...

Har det blivit mera vinter? Här ska det bli 0-gradigt i veckan,men på fredag ska vi ändå till Sälen. Det innebär att vi får se den "riktiga" vintern som P säger. Packa, packa, vika och sedan packa lite till.

Hälsa alla.

Kram