onsdag 22 oktober 2008

En riktigt bra dag

Visst kan vissa dagar kannas ok och man ar ganska nojd nar sangen hagrar. Men sa finns det DAGAR. De dagar da allt bara klaffar och allt ar pa topp. Idag ar en sadan dag.
Sista tennismatchen for sasongen mot och pa plats hos Lake Jeanette. Jag skulle spela pa court 2(vi spelar 5 dubbelmatcher samtidigt) tillsammans med Eva. Min forhoppning var att denna sista avslutande match fa spela pa court 5 sa att jag skulle ha chansen att fa EN vinst pa sasongen.
Ja ja Eva hade mott vart motstandarpar tidigare under sasongen och da forlorat. Mitt mantra var en boll i taget ..en boll i taget..en boll i taget. Forsta set vann vi med 6-1! Vi forstod inte riktigt vad som hande men motstandarna spelade valdigt okoncentrerat och underskattade oss. Andra set kom det tillbaka och vann med 6-4. Ett tredje och avgorande set hade vi framfor oss. Jag ville vinna Eva ville vinna och visst vann vi. 7-5 i avgorande set och gladjetjut. Vilken kansla, det har med att vinna borde jag gora oftare.

Eftersom matcherna spelades en bra bit hemifran fick Henrik aran att leka hemmafru och skjutsa diverse barn till skola. Idag var det ocksa early release sa Sixten slutade 11.45 och Filip 12.30. Sixten hade Fire Day pa preschool och kom hem med en rod branmanshjalm pa huvudet.

Nyduschad och med packad picnicvaska motte vi upp med Eva, Agnes, Isak, Helena, Sofia, Amanda, AnnaLena, Jonathan, Felicia, Elin, Karen, Tess, Elli, Sandra, Gustav och Kajsa i Gibson Park. Solen stralade och barnen harjade pa lekplatsen. Efter fika sa tog vi en skogspromenad runt sjon.

Nu vantar vi pa Henrik som skall komma hem med middagen.

2 kommentarer:

Mia sa...

Underbart med en sån där toppendag!

Hoppas denna blir riktigt bra den med.

Lillie plein damour sa...

Jag saknar dig. Hösten är här och det regnar och det skall till och med bli minus pâ morgonen, lite annat än vad ni har det eller hur?
Längtar du inte hem till kalla och fuktiga Götet nu?
Hoppas att du har det bra.
Puss