tisdag 26 maj 2009

Hemma igen

Efter en långsam hemresa kan vi nu se tillbaka på ännu en underbar helg vid havet.

Efter Promotionfesten på Sixtens preschool i fredags hämtade jag Filip i skolan. Han var inte det minsta ledsen över att missa de sista skoltimmarna. Antagligen mest för att han hade busat under lunchen och visste att det inte skulle bli något från Toy store idag.

Vi delade lägenhet med familjen Grufstedt och när vi kom till The Winds var de redan incheckade, uppackade och utspridda vid poolen och stranden. 30C i luften och 25C i Atlanten gav perfekta förutsättningar för en bra helg. Vi har badat i höga vågor, surfat(till och med Sixten), byggt sandslott och provsmakat oss igenom poolbarens drinkutbud. Matlagning har efter gemensamt beslut hamnat långt ner på priolistan. Så vi har varvat korv och bröd med fiskpinnar till barnen och överraskat med en pizza någon gång.

Semesterns mest spännande stund var när Henrik fick syn på en trekantig fena sticka upp ur vattnet ca 30 meter från stranden. Filip var i vattnet och surfade och jag ropade upp honom illa kvickt. Då fick vi se två lyckliga delfiner som hoppade i vågorna. Det var några nervösa sekunder.


Foton från Promotion och semester. Som vanligt är mamma Larsson inte med på något kort....

1 kommentar:

MoneyPenny sa...

Härliga bilder! Det är nåt visst med sol & bad (och paraply-drinkar)! Jag hoppas jag får min beskärda del nästa vecka när vi åker till Kreta. Får hålla utkik efter sånadäringa surfbrädor, verkar ju riktigt kul, även för en mamma. Vi har en liten här hemma, men verkar mycket roligare med en större. Killarna är så coola i sina solkläder, ska se om jag behöver uppdatera förrådet innan ni sticker hem. KRAM