söndag 17 maj 2009

På era platser. Fäääärdiga.




Kl 17 så visade biltemometern 83F (ca 28 C) och i samma stund drog jag på mig mina slalompjäxor och plockade ut skidor och stavar ur bilen.

Det var dags för Svenkampen 2009, årets efterlängtade svenskfest, med tema Sport. Vi har funderat och klurat på våra utstyrslar men inte förrän i fredags bestämde vi oss. Ut i garaget och botanisera i lådorna med vinterkläder och till slut hade vi fått fram underställ, skidbyxor, mössor och handskar. Vi åkte till Ski & Tennis och frågade om de hade några skidor och stavar för uthyrning. Jo visst fanns det men inte förstod varför vi var intresserade av det NU. Personalen tyckte att vi var så knasiga att vi inte behövde betala någonting för hyran.

Festen var väldigt trevlig med invigningsceremoni och hejarramsor. Jag var med i lag IF Larv och efter många deltävlingar stod vi (efter helt obegriplig poängräkning) som segrare och P-A fick uppfylla en F1dröm och spruta champagne över alla.

Henriks lag IK Trosa tog hem segern i bäst hejarramsa.
Och det var ju kul för dem.
Mitt under vår tävlingar travade ett tjugotal personer in på området. Det var tre par som var uppklädda för High School prom och nu skulle det fotograferas och filmas vid sjön. Roligast var att samtidigt som de filmade så spelades Rysslands nationalsång från klubbhuset där vi höll till.




Barnen tillbringade kvällen tillsammans med döttrarna Gimbro och barnvakten Chiara.

Inga kommentarer: