fredag 1 maj 2009

Tackar som bjuder


Jag erbjöd mig att hjälpa till i bokmässan på Filips skola denna veckan. I tisdags kväll var jag där två timmar och kände mig mest i vägen eftersom jag inte gärna ville sitta i kassan. Checkar och kreditkort är jag bra på att ge bort inte ta emot så att säga.

Idag var det dags för nerpackning av alla böcker och småpryttlar som inte sålts. Vi var ett glatt gäng på 7 kvinnor som arbetade i rask takt och på en timme var vi klara. Jag och Eva H hade arbetat oss varma med att flytta bokhyllor och bära stolar så att den vänliga bibliotekarien erbjöd oss dricka från hennes privata kylskåp.

Inte som i Sverige....

3 kommentarer:

Liz sa...

Hej!
Jag undrar om du vill vara med i en liten undersökning om hemspråksundervisning i utlandet. Läser en kurs i Tvåspråkighet och språkkontakt i Uppsala och ska göra ett litet arbete om hemspråksundervisning i utlandet. Då min son är tvåspråkig (engelska) och får undervisning här i Sverige vill jag kolla hur det ser ut i andra länder.
Vänligen maila mig om du vill vara med, elisabeth.gavelin@gmail.com.
Mvh, Elisabeth

Mia sa...

Grattis Filip på namnsdagen!!

Hoppas att ni har en fin lördag hela familjen!

Farmor o Farfar sa...

Grattis på namnsdagen Filip.
Vi saknar er alla jättemycket