onsdag 24 september 2008

Tyar icke


Ikvall far engelskan vila och ni far halla tillgodo utan prickar.

Intensiv dag idag, verkligen. Henrik akte till Virginia igar kvall efter fotbollstraningen. Sa det foll pa min lott att locka upp den trottaste killen i stan, fa pa honom klader och truga i honom frukost. Sixten och jag lampade av honom utanfor skolan 7.30 och sedan akte vi hem for att ta tag i dagen.

Efter att jag lamnat Sixten pa hans skola korde jag till Sherwood swim & racquet club. Det var antligen dags for tennismatch. Jag och Stacey spelade pa 4 banan och motte tufft motstand. Den ena av damerna var definitivt inte en 4:de bana spelare utan horde hemma pa 1:an eller 2:an. Men vi kampade pa och lyckades med en del och misslyckades med mer. Slutresultatet blev 6-2 6-3 med fordel Sherwood. Ja ja battre lycka nasta gang och jag ar bara nojd att jag overhuvudtaget tog mig igenom matchen.

Hamtade Sixten och sedan Filip. Vi tog en snabbfika hemma innan vi akte ut i de friska vindarna for att prova drakarna. Vi hade jatteroligt och njot av en harlig hostdag(en sadan med tva prickar alltsa)
Nu ar Filip pa Svenska skolan. Forsta gangen for terminen och jag undrar vad han tycker om det hela. Jag tror att han hellre skulle stannat hemma och lekt men man vet ju aldrig.
Idag fick vi forresten hem forsta Interim Report fran Kindergarten. Det ar fem olika saker som bedoms pa en fyrgradig skala: Listening/following directions, Responsible for homework, Uses time wisely, Works independently and Observes school rules. Graderingen ar Outstanding, Satisfactory, Needs improvement and Unsatisfactory.
Filip sa att vi inte fick oppna den forran ikvall. Jag har smygtittat...

Inga kommentarer: