fredag 23 november 2007

Black Friday


Eftersom Molly Maid skulle komma tillbaka idag på morgonen så bestämde vi oss för att äta frukost på restaurang. Vi hamnade på ihop International House of Pancakes tillsammans med alla early bird shoppare som stapplade in. Filip åt Belgian waffles med jordgubbar, Sixten åt fruktsallad, korv och bacon, Henrik åt äggröra,korv, bacon och stuffed French toast med jordgubbar. Själv åt jag 2*2*2 alltså äggröra på två ägg, två pancakes och två skivor bacon.
Nyttigt? Absolut inte!
Gott? Definitivt!

Sedan åkte vi till Target för att se exakt hur hysteriskt det var. Men det såg ut som en vanlig dag på Väla eller Nordstan. Vi gick in hela familjen och kom ut med en ny familjemedlem. En röd Kitchen Aid. Nu står han...hon ...jo hon på köksbänken och väntar på lussekattsbaket.
Black Friday förresten: the term "Black Friday" has been traced back only to the 1970 ."Black Friday" was originally so named because of the heavy traffic on that day, although most contemporary uses of the term refer instead to it as the beginning of the period in which retailers are in the black (i.e., turning a profit). från Wikipedia.com

6 kommentarer:

Mia sa...

Åh, International House of Pancakes! Det gick jag och B på när vi var i San Francisco och sökte jobb för 100år sen.

Den ser ju fantastiskt läcker ut er nya familjemedlem. Vill ha!

och Väla, fick klicka och se vad det var för något.

I morgon blir det IKEA för oss. I har varit hemma i 4 dagar nu så vi tänkte rasta honom på Småland.

kram!

Anonym sa...

Black Friday - jag var tvungen att jobbba hela dagen. Pa kontoret ar vi en normal dag cirka 600 personer men idag var det bara jag och kanske 5 personer till. Glomde att det var Black Friday men blev pamind nar jag sag kon pa McDonalds.....

Ja tack, formedla garna kontakt till Richmond svenskar. Jag bor i Midlothian vilket ar ocksa kant som Southside.

Larssons sa...

Mia- det var väl San Fransisco vi pratade om i Balderkön i somras. Än en gång förlåt:)

Robert- jag mailar mina vänner i VA och ger dem din email.

Unknown sa...

Gillar skarpt din nya röda hjälpreda. E har lekt bort själv vevarmen(om du förstâr vad jag menar) till min hjälpreda, sâ den stâr obrukbar.

Mia sa...

Äsch, man mår bara bra av en nära-döden-upplevelse lite då och då. ;)

Jo, det var det vi pratade om, när jag och B var så otroligt bortkomna och lallade runt i downtown San Fransisco och delade ut våra CVs...

Labamba sa...

Mycket fokus på mat och gotter den senast tiden tycker jag. Min amerikanske kollega som bott i Sverige i 10 år säger att han går upp 3 kg i veckan när han är på besök. Men du håller dig väl i form med Tennis och barn-jagande..

Lyxhustru-livet känns inte som om det gör ont precis, känns som om man skulle kunna leva så ett tag.

Vad är det bästa med det livet so far?

Nu ska jag se om jag kan tillfredställa mitt shopping-virus med lite julklappsshopping på nätet. Modernt va!

Kram N