torsdag 22 november 2007

Kalkonkoma

Nu är vi mätta. Så mätta som man annars bara är efter ett skånskt julbord.

Vi är ju Thanksgivingnybörjare så vi försökte göra det bästa av dagen. Efter frukost gick vi en lång promenad, Adams Farm runt, en promenad på 1½ timme inklusive andmatning och barkkastning i bäcken. Det blåste lite och var mulet när vi gick iväg så vi pälsade på oss. När vi svängde in på vår gata så sken solen på oss och vi var _varma_.

Lätt lunch idag eftersom vi laddade upp för kalkonmiddagen. Så nu har vi ätit kalkon, ungsbakade potatisar, brysselkål, morötter, ärtor, sås och korv. Till efterrätt åt vi äppelpaj och vaniljglass.



Pust!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,laste just nu alla dina bloggar fran borjan till slut. Intressant att se hur en nykomling tycker och tankerom saker. Sjalv ar jag gift med en Amerikanska sa livet blir mer amerikanskt....dessutom ar jag sjalv Amerikansk medborgare. Bor i Richmond, VA. Greensboro hade varit kul att bo i da VOLVO ligger dar och massor av svenskar bor dar savitt jag forstar. Sjalv kanner jag bara en svensk i USA och han bor tyvarr langt bort anda i Boston, MA

Anonym sa...

Happy Thanksgiving ocksa! Valkommen till "land of the free".

Hoppas ni trivs och att ni inte hanger upp er for mycket pa kulturskillnader. Sjalv hade jag problem med att folk sa excuse me hela tiden och att alla halsar. I Goteborg var jag van vid att inte behova prata med nagon. Ha det gott.

Larssons sa...

Hej!
Vad trevligt med en ny läsare. Jo vi är omringade av svenskar här i Greensboro. Det gör livet som nykomling mycket enklare samtidigt som jag gärna vill lära känna fler amerikanare.
Jag vet att det finns en svenskkoloni i VA flera bor i Richmond. Är du intresserad så kan jag gärna förmedla kontakten