fredag 16 november 2007

Med vita bomullsvantar på

Vi var så nyfikna när vi kom hem från Pre-K idag. Hur rent och fint hade de gjort hemma? Barnen fick t o m ta av sig skorna ute för at inte smutsa ner i hallen. Knasiga svenskar.

Första intrycket var åhhh finfint och det doftade faktiskt inte bara bleach. Ordnig och reda på sakerna. Visserligen var inte tidningshögen under soffbordet i ordning men hey bordet var rent. Heltäckningsmattorna var skäpfria och toalettpappret var vikt i en spets, bara en sådan sak är värt pengar.
Sängarna var bäddade och Sixtens nappar låg fint uppradade på skötbordet.

Sen började jag titta noggrannare....
En fläck på köksgolvet och en till där borta. Tavlorna var inte avtorkade på ovansidan. Nu blev jag irriterad och petnogakärring. Attackerade varenda skrymsle och noterade. Bokhyllan var inte dammad på toppen, Aircon.gallret var inte rent, fläckar på köksskåpen.

Så jag ringde till Herr Molly Maid och klagade. Gör man så i USA? Jag tror det men Herr MM som lyssnade på country verkade hemskt besvärad.
Tyvärr så kan han inte skicka hit någon förrän nästa fredag. Då skall de få jobba för sina pengar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå utvandrarna!

Äntligen har jag hittat hit, fick adressen av Marie. Jag hade glömt av den redan innan jag lagt på luren när jag pratade med dig i telefon.
Jag instämmer med dom andra och säger grattis i efterskott.
Jag har just nu varit på invigningen av jul på Liseberg, fick "ledigt" i 2 timmar innan det var dags att infinna mig för tankning av lillen.
Jag har suttit och läst ikapp och jag tycker det verkar som om ni har det bra där borta?!
Det är roligt att följa med i ert äventyr. Så... nu när jag äntligen hittat hit så kommer jag att höra av mig stup i kvarten :o)

Många kramar från Sussi

Lillie plein damour sa...

Ja vad operfekt, tur att V inte tar pâ sig bomullsvantarna när jag städat, dâ jäklar hade han fâtt städa själv.
Jag är fortfarande pâ gott humör som du ser.
Jag är inte alls sur pâ mig själv för att jag missade Ryan i igâr.
Inte alls.

Unknown sa...

Syrran har städare som kommer och de har sk paketpris, dvs allt ingâr inte. jag kunde konstatera att där de städar är det fint men tex där det är meningen att syrran ska städa sâ ligger 1 cm tjockt dammlager. Tex badrummet är skinande rent men elementet och hyllan är odammade....

Mia sa...

Vad trist. Jag ser inte fram emot att försöka hitta nån ny, sen jag hade en toppentjej som första i London. Ok, hon var nästan alltid sen, men huset var som ett hotell efteråt. Skinande rent överallt, renare än jag trodde det kunde bli *skäms* och t o m toalettpappret vikt som på hotel och barnens leksaker vackert arrangerade.

*suckar, det var tider det..*

Låt dem få en chans till nästa fredag, ta det andra företaget annars.

kram!