måndag 7 april 2008

Nu får det vara nog!





Vi är trötta på regnet. Punkt slut! Det är inte kallt men detta eviga regnande. Borde kanske inte klaga med tanke på att gräsfröna jag sått blivit välvattnade. Problemet är att vi har kommit ifrån Ur och Skur-mentaliteten och ser inget nöje i att dra på regnkläder och gummistövlar för en stunds utomhuslek. Att sen Filip har vuxit ur sina stövlar bidrar till motviljan.

Nä istället för lekplatslek och fotbollsmatcher har det blivit kojbygge och bowling.


I lördags blev ytterligare en fotbollsmatch inställd pga regn. Tycker så synd om killarna och tjejerna som inte får spela. Säsongen är ju snart slut, sista matchen 26 april.

Jag utnyttjade istället tiden med att få pedikyr och fina händer och naglar. Det är väldigt mycket billigare än i Sverige så det gäller att passa på. På lördag eftermiddag åkte vi och bowlade. Eftersom jag vann första rundan så borde jag sluta berätta där. Men ok Henrik vann runda två så var alla nöjda. Sixten var en hejare på att rulla iväg kloten och det blev en jämn kamp mellan bröderna.


Idag var Filip ledig från skolan så han fick följa med till Hoppastiken. Efteråt åkte vi till Linen n Things för att köpa fler kuddar.

Nu ligger de små pojkarna i sina sängar och Henrik kom precis hem efter en svettig tennismatch mot Per-Anders. Jag skall nu koka lyxvatten till teet;vi har köpt ett vattenfilter till kranen så nu är poolvattensmaken ett minne blott, och sedan skall vi titta på säsongspremiären av Samanta who?


2 kommentarer:

MoneyPenny sa...

Förstår hur du känner med regnet. Vi njuter av att äntligen ha fått ta fram gympadojjorna! E tror att hon ska få gå på gympa när hon har dem på, men har nog funnit sig i sitt öde att det "bara" är vanlig utgång som gäller.

Lyxhustru! Manikyr och pedikyr finns nog bara i mina drömmar (fast vi ska t Hagabadet på söndag...)

KRAM

Labamba sa...

Samantha who?????