onsdag 23 april 2008

Vi hade i alla fall otur med vädret

Sol och regnskurar om vart annat hela dagen. På förmiddagen åkte vi till Tanger outlet shopping center. Billigt billigt och fina butiker. Vinnaren i mest-shopping-på-kortast-tid blev inte helt otippat Stanley. Filip fick en välbehövlig påfyllning i garderoben med jeans, tshirts och shorts. Själv köpte jag tre par skor. Henrik och Monica gick lottlösa därifrån men Monica har spanat in en Coach-handväska så vi får se om den får följa med hem till Sverige.
Plötslit fick golfmänniskorna i familjen hemskt bråttom då de hade bokat golftid kl 14 på Myrtlewood. Middag i flykten och avdumpning av mig och Sixten på hotellet sen iväg till gröngräset.
Sixten och jag åt lunch i lung och ro och han stoppades sedan i säng för en tupplur medan jag förberedde mig för en solstund på balkongen. Då började det regna, väldigt mycket regn. De stackars golfarna fick uppsöka skydd på banan. När Sixten vaknat sken solen så då passade vi på att bada. Vi provade på alla pooler hotellet har att erbjuda men det mest uppskattade var att ta sig ett dopp i badkaret.
Henrik hade spelat fantastiskt bra idag likaså de övriga medspelarna. Filip fick till några riktigt fina slag, om han fortsätter så här så har vi pensionen tryggad.
I kväll har vi ätit middag på Carrabbas. Vi är mätta. Väldigt mätta.

Nu en runda Bunco innan läggdags.

4 kommentarer:

BethSy sa...

Jag säger som du brukar, när vi ska till sta´n och jag oroar mig för vädret:"Vi ska väl inte vara utomhus!"

Labamba sa...

Det låter som om ni har det riktigt härligt. Du behövde nog lite miljöombyte och lite nya shoppingstråt. Mycket snygga skor, det är viktigt. "se på dina skor, andra gör det" kommer jag ihåg iallafall.
Kram

MoneyPenny sa...

Bunco?

Larssons sa...

Tärningsspel som är så enkelt att kvinnor skall kunna spela, dricka vin och skvallra samtidig. Väldigt roligt med andra ord.