onsdag 27 augusti 2008

vi hade i alla fall otur med vadret

Det har regnat i mer an ett dygn ny. Det ar efterslangarna av Fay som drabbade Florida forra veckan som nu har hittat upp till oss. Med regn och instabila vadersystem sa kommer alla tornado watches och warnings. Aven idag.
Min taktik for dagen var att komma tidigare for hamtning och pa sa satt slippa koa lika lange. Kom nasta anda fram till skolans uppfart innan kon borjade idag sa det verkade lovande. Sen vantade vi och vantade och ingenting hande. Inga bussar korde ivag och inga barn syntes till. Plotsligt dyker en av skolans anstallda upp och gar fran bil till bil for att meddela att det ar utlyst tornado watch for Guilford county och det innebar att de inte far slappa ut barnen. Jahapp.
Nagra vander bilarna och kor darifran jag med manga andra stannar kvar for att jag kan inte komma pa nagot battre att gora. Efter ytterligare en kvart borjar bilar rulla framat och jag ar snart framme vid skolan. Vi far da parkera och ga in och hamta vara barn sjalva. De har gatt ur sina klassrum och sitter i korridoren.

Nu kommer dock det riktigt intressanta...

Nar jag tar med mig Filip darifran ser jag hur en tjej i hans klass vinkar lite blyg till honom och han vinkar lite generat tillbaka.
Jag:-Vem var det?
F:- Asch det ar bara en ny tjej som ar kar i mig
Jag:-Aha vad heter hon?
F:- Vet inte, men nu vet jag inte hur jag skall gora med sa manga flickor som alskar mig. Jag menar VEM skall jag gifta mig med?

Lite senare under kvallen nar Filip berattar for Henrik om sin nya karlek.
F:-...och sa sa hon I love you och da pekade jag pa an annan kille men da sa hon No, I love you och sa pekade hon pa mig.

1 kommentar:

EGON sa...

Run Forrest, run....