fredag 12 december 2008

Lucia och grabbafton


I morse skulle Filip och de andra svenska barnen pa Pilot Elementary lussa for sina respektive klasser. Luciakronan bytte huvud efterhand barnen gick fran klassrum till klassrum, pepparkaksgubbarna delade ut kakor och tomtenissarna myste i sina vita skagg. Jag tror att hela tillstallningen var valdigt uppskattad av saval barn som klasskamrater och froknar.

Efter luciandet blev det en snabb dropp off av Sixten och kompisen Isak pa deras preschool. Det var Sixtens forsta (och sista) skoldag denna veckan pga av hjarnskakningen sa han var lite lagom road av att bli lamnad. Men en tennissugen mamma faller inte for nagra sa enkla trix utan puss och hej, lek med LEGO nu drar jag.

Nar jag plagat mig igenom 1 och en halv timmes bedrovlig tennis korde jag till verkstan for att lamna in Mercan. Den var i stort behov av ansiktlyft och rynkelutslatning. Traffade Grufsteds-pappan dar da hans lilla svarta bil fatt en pahalsning av Grufsteds-mammans stora vita bil. Aj aj aj!
Jag fick lamnat min bil och kunde efter mycket papperstrixande kora darifran i min Monster truck hyrbil, Chrysler Aspen.

Jag och killarna har haft en valbehovlig myskvall med pizza och film. Henrik ar ute pa herrsyjunta alltsa gokart och starka drycker. Det ar aven Coach Rogers sista kvall med ganget har i Greensboro. I helgen aker han hem till Sverige for gott.

Inga kommentarer: