måndag 17 mars 2008

Söndag: Städning och belöning

Insåg fakta och tog fram monsterdammsugaren från dess mörka bo. Först fick jag dock plocka undan alla Nascarbilar som körde lopp i TV-soffan och dinosaurerna som anfallit bondgårdsdjuren på "luddet"(heltäckningsmattan i vardagsrummet) och alla små och stora skor som exploderat i hallen.
När vi kunde gå över golvet utan knasterljud åkte vi iväg till Carrabbas och åt en underbar söndagslunch. Barnen beställde spagetti med grillad kycklingfilé samt spagetti med köttbullar i tomatsås. Medan de väntade på sin mat fick de var sin bit pizzadeg att pyssla med. De knådade och tryckte och till slut såg det ut som två små runda pizzor. Då kom servitrisen och hämtade skapelserna, de gräddades och serverades sedan till maten. Mycket uppskattat tidsfördriv av barn och föräldrar.
Jag åt kyckling med getost, soltorkade tomater och gröna bönor medan Henrik åt en smarrig Lasagne.

Mätta och belåtna rullade vi hemåt i solen. Sixten stoppades i säng och jag tog fram moppen och skurhinken. Filip och Henrik skickades till Toys R Us för studsmatteinköp.
När golven var rena och väldoftande slog jag mig ner framför datorn och tittade på Melodifestivalen.
Pojkarna kom hem utan studsmatta (alla mina kompisar har ju redan en så jag behöver ingen-Filip) men med LEGO-kartonger och fotbollsmål istället. Efter fikat så gick vi ut i trädgården och spelade alpfotboll (saknar en platt tomt) och lekte pirater.

Inga kommentarer: