måndag 10 mars 2008

Utflyktssöndag


Söndagen blev den stora utflyktsdagen. Först trotsade vi djärva vikingar väder och vind, sol +5 grader och lite småblåst, och härjade runt på lekplatsen. Vi var väldigt ensamma. När magarna började kurra på de små åkte vi till lyxhaket no1 McDonalds med den stora inomhuslekplatsen. Filip och Sixten sprang upp och hit och dit och kinderna blev rödare och rödare.
Hem och stoppa lillen i säng. Sen åt jag och Henrik god lunch; grillad kycklingfile´med ruccola, tomat och mozzarella.
Här hade jag tänkt skriva något ironiskt om att det var Henrik som för en gång skull lagat maten och han gick runt och komplimenterade sig själv och den goda maten om och om igen. MEN som den goda hustru jag är så låter jag bli.

När Sixten vaknat körde vi in till downtown och gick på Childrens Museum. Ett titta och prova på-museum för barn i alla åldrar. Filip hittade snabbt lekkamrater och de lekte inlevelsefullt brandmän och poliser.

När museumet stängde för dagen passade vi på att äta middag i stan. Vi hamnade på samma ställe som symötesherrarna varit på kvällen innan. På vägen till bilen så råååååkade vi slinka inom Cheesecake by Alex. Mums!

Hemma byttes det om till pyjamasar och vi tryckte ihop oss i soffan och tittade på Djungelboken.
Alla trötta, glada och mätta

3 kommentarer:

MoneyPenny sa...

Ni har så himla mysiga familjedagar!!! Be H ringa N och inspirera. "Vi" har så många saker som "måste" göras.

Jag har ett "måste" ikväll. Det är meandI-party och jag behöver inga kläder precis, men en trevlig social samvaro med kvällsfika ska inte underskattas!

KRAM

Larssons sa...

Fast ni är så långt borta så kan jag höra N:s röst när han bara skall ut i verkstan och fixa något...tavellist till exempel.

Att inte har ett renoveringsobjekt till hus underlättar verkligen livet.

Hoppas att du hittan något fint som du inte visste att du behövde. Tyckte att din garderob såg så tom ut;)

Kram

MoneyPenny sa...

Ja visst får där plats mera. Bl.a en nyinköpt Grön klänning t mig. Köpte oxå rosa molnklänning t E, linne t H och.....