söndag 8 juni 2008

Framsteg i baktakt

Foto: Nationaldagsbakelse à la mig




Foto: Filip har tagit sig vatten över huvudet


Foto: Sixten och livbojen


Fredagens Svenska nationaldag firade vi inte så mycket. Henrik jobbade och Sixten fick hög feber efter lunch så vi tog det bara lugnt. På lördagen däremot hände det saker. Henrik studsade upp ur sängen 7.15, ryggonda som bortblåst, tog med sig tennisracket och susade iväg mot Forest Oaks. Även denna lördagen stod han som segrare efter matchen, 5 vinster och 1 förlust blev säsongsresultatet. Nästa helg väntar avslutningsturneringen.

Medan Henrik spelade tennis gjorde jag jordgubbsbakelser. Sixten som i vanliga fall vaknar 6.30 var eviga dag drog idag till med en rejäl sovmorgon och vaknade inte förrän kl 9.20. Febern var nästan borta och humöret på topp.

Lördagkvällen tillbringades vid poolen och Filip har nu blivit ett riktigt vattendjur. Han kan inte simma och håller sig på bottenkänningsdjup men att se pip-Larsson plaska och dyka är härligt.

Idag bakade jag vetelängder på förmiddagen. Henrik hade sedan lite jobb att göra så medan han arbetade och Sixten sov middag åkte jag och Filip till poolen.
Kvällsmaten blev lat-mat i form av hemkörd pizza från Dominos.





1 kommentar:

EGON sa...

De är ju riktiga vattendjur!! Till min stora glädje så håller F för näsan när han hoppar så det otäcka vattnet inte kommer in. FY!