söndag 15 juni 2008

Henke Larsson hela helgen

Heja Sverige!
I soffan: Peter, Hannes, Henrik med Sixten och Filip. På golvet Andreas, Alice och Viktor
En oälskad altan
Filip i hängstolen
Premiärdopp i poolen

I lördags var vi bjudna hem till Klawitters på fotboll och mat. Utstyrda i blågula kläder bänkade vi oss i soffan för att heja med och på Henke Larsson och grabbarna. Tja ni vet ju alla hur det gick...Vi tröstade oss med Carinas mat och min äppelpaj.

När vi kom hem åkte jag och Filip till poolen medan Sixten och Henrik åkte till Toys R Us för att köpa en pool till nedre trädäcket. Vi hann bada i 15 minuter innan det började blåsa och mörkna på så vi hyrde film och körde hem.
På kvällen så började det regna och det var faktiskt lite ovanligt regn. Lite svensk känsla faktiskt. Det var ett lätt regn som smattrade lite på taket, inga tornadovarningar, inga översvämningar bara ett strilande sommarregn.


Idag har vi firat Fathers Day. Hörde igår att det spenderas $10 miljarder till Fars dag i USA, undrar så varför de klagar på bensinpriset (ca $4 för 4 liter).
Vi åt frukost på altanen och njöt av den lagoma temperaturen. Det började sedan klia i Henriks snickarfingrar och efter lite hummande och funderande så åkte han iväg till Home Depot. Kom hem med lite träbitar som sedan fixades in under altanen så att vi kunde göra i ordning den nya poolen. Från att ha varit en ytterst tråkig outnyttjad yta har det nu blivit en liten resort där nere. Gräsgrön matta, en däckstol till mig, en pool till barnen, ett picknickbord och lite välbehövlig skugga så nu skall vi nog klara av sommaren med glans.


Filip och Henrik tog i kväll en tur på golfbanan medan jag och Sixten traskade runt på Target. På Tv har vi följt de spännande sista hålen i US Open och nu är det basketfinal. Jag skall ta en InStyle och gå till sängs.

1 kommentar:

Mia sa...

Snyggt!!!

Jag har en halv altan (det hade vi ju i och för sig när ni var här också), men den är nybyggd för dagen. Och i morgon kväll njuter jag förhoppningsvis av solnedgången när barnen har lagt sig (fast jag nog får stå på en stol för att se något, men DET är ju petitesser.. ;)

Var roligt att du visar bilder från ert hem, jag har varit svårt utsvulten på det och sitter här och studsar av förtjusning!