måndag 9 juni 2008

Måndag

Yesterday is history
Tomorrow is destiny
Today is a gift, that is why we call it present
-Oogway
I dag har jag och småkillarna haft en mysig eftermiddag och kväll. Vi började med en tidig middag på Applebees. Sixten åt chicken fingers och broccoli, Filip åt grillad chicken sandwich och jag åt Santa Fe style chicken sallad. Mätta och belåtna åkte vi de 200 meterna till bion och träffade Carina med barn. Vi såg Kung Fu Panda och den var fantastiskt rolig, lite läskig i bland men allt det läskigaste skojades bort genom roliga figurer.
Det var Filip och Sixtens första biobesök och det gick jättebra, Sixten blev lite trött på slutet men lite TicTac mutor höll humöret uppe.
Ute är det jättevarmt, riktigt overkligt härligt varmt. Det konstiga är att det aldrig blir svalare, inte på nätterna heller. Enligt väderprognosen skall det svalna av lite framöver i veckan och blir åska. Lite regn skulle inte skada...
I förmiddags tränade jag Pilates. Jag vet inte riktigt om det är min grej, lite för sakta och lite för zen. Men det är så hippt att jag får ge det ett par chanser till.

6 kommentarer:

EGON sa...

Med den nya Pilates-ringen?

BethSy sa...

Jo du Egon, det är så här. En del har Pilatesbollar andra ringar samt en del har både och. Orättvist,eller?

Mia sa...

Vilken mysig dag ni har haft. Just nu njuter jag av datorn, barnen är ute på gräsmattan och springer av sig sista energin för dagen och B är uppe och slipar vårt "sommarstuge-sovrum". Har beslutat oss för att stanna här heeela sommaren!!

Vill också se den filmen, den skulle nog I gilla.

kram!

Lillie plein damour sa...

Ja pilates är lite segt, det är inte riktigt min grej heller men är det hippt sâ är det! Jag vill prova golf, ,hippt värre
Puss

Labamba sa...

Bullbak, Pilates och en massa annat härligt. Jag förstår att inte Henrik vill flytta hem. Och jag vill flytta till er. Jag vill också vinna i Tennis och bada och ha det härligt.
Hur följer ni EM?
Kram

Larssons sa...

Inga ringar och inga bollar bara jag, en matta och ett hårt golv.

Mia- vad härligt att ni stannar heeela sommaren. Har du stängt butiken?

Lillie- Golf?? E du galen tös

Labamba- Visst råder det EM-feber här med. ESPN visar alla matcher så jag spelar in eftersom det visas dagtid här.
Vi har ett fint gästrum...