torsdag 12 juni 2008

Golfskola


I onsdags hade Filip sin första golflektion. Filip tillsammans med tio andra pojkar fick en timmas träning på driving rangen och sedan 30 minuters putträning. Detta kostade bara $15 vilket är helt otroligt billigt för så mycket träning. Han är inskriven på ytterligare två lektioner och sedan får vi se hur roligt han tycker det är.

Medan Filip tränade åkte jag och Sixten runt och letade efter ett glasställe som kunde svalka oss. Tyvärr så var de vi hittade ofina nog att inte ha öppnat än så vi hamnade till slut på Starbucks med äppeljuice och islatte.

När vi kom tillbaka till golfbanan för att hämta Filip hittade jag honom sittande bredvid puttinggreenen, något var på tok det såg jag på honom. När jag kom fram så berättade han snyftande att hans skosnöre gått upp och han inte visste vad coachen hette så han kunde inte be om hjälp. Stackaren, jag tror inte att han suttit där så länge men enligt Filip så hade han suttit där helt hjälplös i tre timmar.

Nästa vecka skall Henrik försöka komma loss från jobbet och vara med Filip hela tiden. Jag känner att jag inte är till så stor hjälp...

2 kommentarer:

EGON sa...

Måsta man knyta sina skosnören själv i USA, vilket konstigt land..

Dags för mer vardagskompetens för F och mindre sporthets och kyrkdravel.

Du blev ju rätt ok i alla fall S!

Kramar ;-)

Labamba sa...

Underbar kommentar Egon, men tänk på att han även kan säkra att du får en god ålderdom. Var nu en god morbror och åk över och lär honom knyta skorna. Eller dom kanske har kardborreknäppning over there as well!
Tung förlust i Em idag. Det var nära att det gick vägen. Imorgon börjar dock fotbollsskolan för S och pågår i 4 dagar. Här bygger vi grunden till att vi har en ny Zlatan som kan säkra guldet i fotbolls-VM 2022!