torsdag 12 februari 2009

Äntligen rosa


Att leva it all boys hushåll kan vara underbart, fartfyllt, överraskande och lite småtrist. Jag är inte intresserad av att kasta football, bygger gärna ihop LEGO prylarna med är urkass på att leka med det fyrkantiga plastfigurerna. Ibland blir det för mycket bilar/monster/pickadollgubbar/testosteron här hemma.

Därför välkomnar jag med öppen famn den tramsigaste högtiden på året Valentines.

Nu skall vi frossa i rosa, glitter, hjärtan, kärlek och puttinuttigt. Barnen har tillverkat Valentines kort till sina klasskamrater. Filip som har en egen vilja nuförtiden valde halvfabrikatkort med Kung Fu panda motiv (kärleksfilmen numero uno). Sixten valde Indiana Jones som är den stora idolen. Jag var slug och köpte på mig lite fina rosamönstrade papper, vita hjärtformade doilys och stickers med hjärtknipande text såsom You're my sweetheart, XOXO och Forever.
Filip har tragglat sig igenom sin hög under stora protester och anfall av suck- och stönsjuka.

Hans klasskamrater kommer få kort med budskapen Be victorious this Valentine's Day eller Fullfill you dreams Valentine samt en tatuering.

Sixten den lille lättlurade pojken har istället för sina utvalda Indy kort lockats med på pyssel och knåp.


2 kommentarer:

BethSy sa...

Men kära du! Bjud in de andra pojkmammorna, för nu kommer jag att köpa några Barbiedockor med fina rosa klänningar och mycke tillbehör. ;)

MoneyPenny sa...

Jag vet bästa 3-årspresenten för de som gillar rosa. Du såg väl vår lilla julängel?
E har också fått sin första barbie, hon vårdar den ömt och tycker nog att det också är ett bra presenttips!