tisdag 24 februari 2009

Äsch den här gamla trasan.

I lördags kväll var jag bjuden på tjejmiddag (läs vad Maria har skrivit om kvällen ). Värdinnan hade fyllt år och hennes man befanna sig i Sverige så det var ett utmärkt tillfälle.
På inbjudan uppmanades vi att fnissa åt de andras klädval. Hmm? Jodå:
Kommer du ihåg det där klädesplagget som var så perfekt i affären och sen av någon underlig anledning inte blev så perfekt väl hemma……ja, det kanske t o m är så att det hänger kvar på sin galge med prislappen fortfarande retligt dinglandes...... Den passar perfekt att ha på sig denna kväll + historien om hur det kunde bli så fel.
Jag ålade mig i ett pepitarutigt fodral inköpt i Halmstad slutet av 90-talet som aldrig använts. Klänningen har följt med på alla semesterresor jorden runt men alltid kommit hem oanvänd.

Vi var 10 tjejer som åt gott, drack mycket vin, fnissade och delade med oss av våra mörkaset hemligheter ända till klockan 2. Så roligt och okomplicerat och opretantiöst.

På vägen hem fick chaufför Mia syn på världens största harar, mer kända som rådjur.

Tassade ner i sängen kl 03 och blev väckt 4 timmar och 20 minuter senare av två lintottar.

5 kommentarer:

MoneyPenny sa...

Den kommer jag ihåg när du köpte! Underbart att du har den kvar, kan man inte få se ett foto??

Larssons sa...

Ha kommer du ihåg den vad kul. Tyvärr togs det inte så många kort men för din skull kanske jag kan ta ett idolkort:)

BethSy sa...

Ja den kommer jag ihåg att jag sett i resväskan. Senast på Lanzaroteresan, tror jag. Foto, absolut!

cecilia sa...

Va kul med tjejmiddag - vill gärna se bild på klänningen:)

Lisbeth o Thomas sa...

Hej måste bara kika in här! Vilka fina bilder ni har här. Hur är vädret i Usa nu? man längtar till sommaren. Kolla gärna in vår lilla bebis redan 3 månader snart mvh Lisbeth