fredag 26 juni 2009

In the corner of 10th and K

Vi är framme i Washington, DC och pustar nu ut lite på hotellet. Det är väldigt varmt och fuktigt inne i stan idag så vi har smugit längs husväggarna. Första stoppet på vår promenad var The White House. Jag tycker det är så häftigt att man tillåts komma så nära. Samtidigt som vi kom dit körde flera svarta bilar med stora följebilar in genom grindarna. Naturligtvis måste det varit Mr President som kom hem just in time för vårt besök.
Efter lunch tog vi oss till fots från 16th till 29th där Svenska Ambassaden ligger. House of Sweden ligger fantastiskt vackert vid Washington Harbour men jag blev väldigt besviken på interiören. Ljust och luftigt javisst men inte en enda sak, tavla, bild som sade Sverige! Jag har i alla fall ansökt om ett nytt pass då mitt nuvarande börjar rasera. Eftersom en sida lossnat behövde jag bara betala för portokostnaderna.

Planen för resten av dagen är Air and Space museum eller en buss-sightseeingtur. Jag hoppas att vi orkar med Georgetown också ikväll.

Inga kommentarer: