måndag 8 juni 2009

Nattsuddshelg

Jag och Henrik hade biljetter till Zac Brown Bands konsert i fredags kvall. Denna gangen stallde blivande au pairen Caroline fran Helsingborg upp som barnvakt och barnen gillade henne direkt. Filip drog med henne i en fotbollsmatch efter att han fatt veta att hon spelat soccer i high school. Han skulle naturligtvis bestamma vilken position alla skulle ha pa planen.
F: Caroline du ska vara goalie.
C: Va?
F: Du ska vara goalie!!
C:Vad sager du?
F: suck Du ska vara MALVAKT!

Vi lamnade spektaklet och akte till Music City Event Center i Greensboro. Tjusigt namn pa en lagerlokal i ett ruffigt omrade. Publiken var blandad i bade aldrar och stil , allt ifran damer som svepte in sina olflaskor i servetter sa att det inte skulle droppa pa deras fina byxor till mammor i tajta korta jeansshorts med sina tonarssoner och man i cowboyhattar och ormskinnsboots.

Konserten var alldeles fantastiskt bra och vi imponerades av hur duktiga musiker de ar.

Hemma i stugan hade allt varit toppen och barnen sov gott nar vi kom hem.

I lordags var vi och alla de andra hemflyttarfamiljerna bjudna pa avkedsfest av de lyckliga familjer som stannar kvar. Jag och de andra tjejerna akte forst till Balance Day Spa dar vi blev ompysslade i ett par timmar. Jag hade bokat en Signature facial men fick forutom ansiktet aven benen, armarna och harbottnen masserad. Njutningsfullt!
Pa kvallen traffades vi alla 48 (!!!) hemma hos Karin och Peter. Dar var det uppdukat langbord pa terassen och grillen varmdes upp. Barnen lekte jattebra allihopa och allt var bara trevligt. Vi blev bjudna pa hamburgare och goda sallader, fick lyssna pa en ihopsnickrad sang om oss som flyttar samt fick fina presenter.
Lite uppstandelse blev det nar Henrik kom in med en orm han hade trampat ihjal pa gatan. Yuck! Den var 2 dm och sag inte sa farlig ut men en orm ar en orm och speciellt har dar vissa ar giftiga.

Igar hade vi en skon slapp sondag. Jag bakade kanelbullar pa formiddagen och efter lunch akte vi upp till poolen. Vi hade tankt bestalla pizzaleverans dit men happ sa var vi hembjudna till Grufsteds och vi at pizza dar i stallet. Det var en fantastisk kvall som vi inte ville skulle ta slut. Men med en vecka skola kvar sa fick vi pallra oss hem.

Idag skall jag ha min sista tennis clinic med laget. Stackars Sixten far hanga med i solen men med lite picnick och DS klarar han sig bra.

Ikvall blir det sista Buncoaftonen och jag hoppas att jag kan ta hem storvinsten, det var ett tag sedan sist.

Inga kommentarer: