torsdag 15 maj 2008

Min dyrbara tid

Efter att ha lämnat Filip i skolan åkte jag och Sixten till Social Security-kontoret i Greensboro. Jag tänkte skaffa mig ett social security nummer så att jag anses lite mer som en trovärdig person och inte bara ett bihang till maken.
Hade fyllt i formuläret på förhand och tagit med passet med visum. En stor barsk vakt mötte mig i dörren och ville veta vårt ärende. Efter att blivit tilldelade ett könummer fick vi slå oss ner i rummet och vänta. Och vänta. Och vänta i ytterligare 55 minuter innan vi blev uppropade. Jag berättade varför jag var där och damen bad om mitt pass. 'Hmm L2 visum, okey din man har L1 visum ser jag hm hm. Kan jag få se på vigselbeviset?'

Visste att det inte kunde vara enkelt. Naturligtvis åker jag inte runt med vigselbeviset i handväskan så det var tack och adjö och hem igen.

4 kommentarer:

Labamba sa...

Krångligt eller krångligt?
Själv har jag svärfar på besök, vilket är trevligt. Imorgon kommer också mannen hem, efter 2 veckor i Norrland. Tyvärr har dom börjat prata om försvarsbeslut igen och framtiden ser än en gång oviss ut.
Krångligt eller krångligt?
Kram

BethSy sa...

Men lilla vän, alla har väl vigselbeviset i handväskan:)!! Undrar förresten var jag har mitt?

Labamba, vi tänkte på er när vi såg nyheterna.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nice article. Reminds me of a site for Free Breast Cancer Bracelet