måndag 12 maj 2008

Mors Dag

Tänk vilket privilegium att få fira två Mors dag samma år.

Igår uppvaktades jag med pompa och ståt av man och barn. Liten sovmorgon var belöningen efter lördagskvällens nattsudd för oss såväl som barnen. God frukost, flaggor på bordet och fina presenter gjorde dagen ännu bättre. Jag fick en bricka och 6 äta ute/picnic-tallrikar samt dvd:n med första säsongen av Sex in the city.

Fram på förmiddagen tog vi en biltur och tittade på spåren efter tornadon som drog fram genom delar av Greensboro i torsdags kväll. titta på bilderna i länken, det är ofattbart vilken skada det kan ske på bara några sekunder. Vi befann oss inte många kilometer från området där den drog fram. Väderkanalerna är otroligt proffsiga i sådana här lägen. De har exakt koll på var ovädret befinner sig och man kan följa utvecklingen på radarbilder. Vi kunde på TVn se exakt var centrum för en viss oväderscell befann sig och följa den live.
Denna gången hade vi tur. De som varit här och hälsat på förstår hur nära det var när jag säger att stormen drog in på andra sidan I40.

Efter lunch åkte jag till gymmet där jag, Eva och några andra tappra kvinnor tränade Cardio sculpt. Vi kändes oss otroligt duktiga!
När jag kom hem hade Henrik gjort jordgubbstårta och höll på att ratta runt dammmsugaren. Klawitters var inbjudna på fika och barnen blev lyckliga att få två lekkamrater.
Tårtan var supergod; citronsockerkaka med jordgubbsfyllning täckt med grädde och jordgubbar.
Vi satt och pratade så länge att det plötsligt var dags för middag. Hämtmat röstades fram och inom kort dukades det fram mexikanska läckerheter.

Tur att det bara är två veckor till nästa Mors dag.

2 kommentarer:

Mia sa...

Det är verkligen en av fördelarna med utlandslivet. ;)

Vad duktig du e som sculpt-erar!

kram

Mia sa...

Men oaah, glömde:

Hu vad fruktansvärt med tornadon! Vilken fruktansvärd förstörelse.

kram!!!