torsdag 8 januari 2009

En vanlig vecka i januari

Bilder fran var resa till Atlanta finns HAR .

Vadret skiftar lika snabbt som humoret hos en snart 3aring. I borjan av veckan hade vi 16C och soligt sen drog det in ett rejalt blas- och regnvader och idag har det kants som var i luften.

Filip har haft en bra forsta vecka i skolan. Han borjar anda redan undra nar de skall fa vara lediga igen. Inte for snart hoppas jag for nu borjar min kalender bli fulltecknad.

Idag har jag och Sixten varit hemma pa formiddagen. Han har spelat Wii och jag har fnattat runt mellan julutstadning, tvattstugan, matservering och Wii support. Filip fick folja med kompisarna Gustav och Filip hem fran skolan sa att jag och Sixten kunde aka till Oak Ridge. Dar hade vi sadan tur att vi blev bjudna pa lunch hemma hos Jennie som holl i dagens sangstund. Mycket gott och uppskattat.

Dagens laxa for Filip var att markera saker som var Needs/Want pa ett papper samt att rita den ena foralderns arbete. Jag fragade honom om han visste vad vi jobbar med. "Mamma du gor ingenting och pappa jobbar med Volvo". Sa nu vet vi det.

4 kommentarer:

Mia sa...

*Haha* Vilken kommentar! ;)

I började skolan i onsdag, jösses en sån kulturchock (för mig med det får vi ta mailledes). Han stortrivs, har en jättefin fröken och har blivit kär i en klasskompis. Kärleken är besvarad och I höll igår på att planera bröllopet. "vi ska ha, ja du vet, såna kläder och så ska vi gifta oss i en kyrka med två dörrar som man öppnar med en knapp. Åh nej, mamma finns det barnöl och vin? När jag undrade varför han undrade det, så berättade han att han ville att man skulle hälla vin över en sån där stapel med glas!" (jag tror nog han har sett en lite för många bröllopsprogram med mig på tv.. ;)

Du, om du tittar förbi inne hos mig, blir jag jätteglad för en kommentar, jag ser din inte mer nuförtiden och jag saknar dig.

kram Mia

Labamba sa...

Hej hopp vad ungar är härliga. Lova nu att du också gör just det, ingenting....
Här pendlar vädret också väldigt mycket. Igår var det -11 grader och idag +6 grader. Har just insett att vi har 100 föräldradagar kvar på S att ta ut fram till oktober. Det är ganska många. Hur ska det gå???
Kram

Larssons sa...

Mia- har last din blog men inte kommenterat, du har helt ratt. Jag ar otroligt avis pa er fina lilla Ebba. Avis sa lange hon inte bor har hos mig, kan jag komma och klappa lite pa henne?

Labamba-Tror att jag har last nagonstans att foraldradagar inte behover tillbringas -tillsammans- med barnet och garna utomlands...

MoneyPenny sa...

Labamaba - Nu bokar vi! + att det blir en låååång sommmarledighet för dig!

H vet att jag jobbar med glas och det är faktiskt mycket viktigare än N's jobb: tänk om ett fönster går sönder??? De är härliga!

Kram!