tisdag 20 januari 2009

What a day!

Vaknade tidigt och tittade ut genom fonstret, alldeles vitt pa marken som utlovat. Slog pa TV och mottes av beskedet att alla skolor i Guilford county var stangda idag. Inte utan att jag tyckte det var ett skont besked. Jag hade anda tankt tillbringa stora delar av dagen i soffan med Inauguration pa TVn. Sa tva sma kottar hemma som kunde roa varandra kandes bara bra.
Henrik var dock tvungen att pallra sigi vag till kontoret pa sliriga sommardack. Redan pa utfartsvagen fran vart bostadsomrade lag tva bilar i diket. De ar liksom inte sa bra pa vintervaglag.

Klockan nio slog jag pa Tv och satte igang cnn.live via Facebook. Sen krestade formiddagen mest runt Obama och alla uppdateringar om var han befann sig. Jag overtalade (ok tvingade) barnen att sitta med unden sjalva installationen. Jag forsokte forklara for dem vilket historiskt ogonblick detta ar och att de kommer komma ihag detta nar de blir aldre.

Efter en sen lunch byltade vi pa oss och drog ut i den lilla sno som lag kvar pa grasmattan. Solen hade redan smalt bort mycket men ett par turer med snowracern och lite snobollskastning fick vi till.

Nu bor vi alltsa inte langre i Bush country. Det kanns haftigt och spannande och jag ser fram mot vad som komma skall.

1 kommentar:

malin2 sa...

Det var en underbar dag den 20e januari. Jag satt klistrad framför tvn och följde installationen.
Mina barn fick se det i skolan.