söndag 25 januari 2009

Skepp o'hoj


Lordag formiddag och Filip har skridskolektion. Sixten och jag ar hemma och lyssnar till hans envetna hosta. Lordag eftermiddag och Henrik spelar tennis. Inget som verkar onormalt hos familjen Larsson. Sen hander det nagot...

Medan Henrik och barnen hyr film och koper middag transformeras huset till the Black Pearl.Filip och Sixten blir overlyckliga och byter snabbt om till de framlagda piratkladerna och attiraljerna.Efter middag blev det skattjakt som avslutades vid brevladan dar tva skattlistor med lordagsgodis vantade. Piratfilm pa TVn som Sixten gav upp mitt i och Filip ville da hellre faktas med Henrik.
Alla nojda och glada.


Nu ar vi tillbaka i our suburban life, for en liten stund .

7 kommentarer:

MoneyPenny sa...

Vad fina ni är! vilket bra tips! De ska jag nog göra på fredag. Vi hade funderat på Sushi, men jag vet inte om det är lika uppskattat att klä ut sig till japaner...

Larssons sa...

Och inte blir det kul om man misstas for en sumobrottare. Fast Geisha kanske vore nagot.

Sofia sa...

Hejsan Larssons ;)

Håller på att bygga upp min blogglista igen, och du kan känna dig fett bokmärkt! I´ll be back!

Kram från Paraguay

Larssons sa...

Da fetlagger jag till dig i min lista.

EGON sa...

Hej o hå och en flaska med rrrrrrrrom! som S skulle sagt!

Anne sa...

Hej
Har tassat runt i din blogg en stund och kikat.Väldigt trevlig och rolig läsnig. Låter himla kul de där med att flytta, men det måste väl finnas flera anlednignar till flytten mer än att ni tycker att det är en kul grej.. Hur kom det sig att ni tog detta beslutet egentligen..?

Larssons sa...

Hej Anne, att vi flyttade till USA beror pa att min man fick ett jobberbjudande har. Vi vet inte hur lange vi stannar men njuter av varje dag.