måndag 11 februari 2008

Dinner and a Murder (or 5 actually)


I lördags kväll var jag bjuden på Dinner and Murder Mystery hos Ann. Vi hade tidigare i veckan fått en kuvert med information om våra karaktärer och bakgrundshistoria. Vi hade även fått ett häfte med konfidentiell information som kunde hjälpa eller stjälpa oss under kvällens gång.

You are here to attend Don and MeMe Wannabe's annual New Years Eve Bash at The Four Deuces. Be sure to kiss Don Wannabees ring when you greet him to show your loyalty and respect, even if he is your big brother.

Jag "spelade" Donna Wannabe, lillasyster till maffialedaren i 20-talets Chicago. Jag var skandalförfattarinna och fabulerade friskt när jag skrev min avslöjanden om Hollywoods stjärnor. Något som hade kostat en del deras karriärer och rykten. Oops!

Jag skulle vara en "fun and outgoing girl", "Flamboyant flapper dress, perfect hair and make up".

Vi hade en fantastiskt rolig kväll! Första mordet skedde efter 15 minuter då Rebecca Sleeze blev skjuten. Alla misstänkta och hade sina motiv.

Lite senare hade vi en quizzes and riddles- tävling som om man löste gåtorna gav ledtrådar till var fler mordvapen fanns gömda i huset i fall att man hade någon man ville hrmmm bli av med.

Klok som jag är så löste jag 3 av fyra gåtor snabbt och smet iväg och samlade på mig arsenik, en ishacka och en dolk(papperslappar med bilder på det i alla fall)

Ett mord gick till som följande:
Lämna lappen med mordvapnet på till ditt offer, gärna väldigt diskret
Meddela ännu diskretare värdinnan att det skett ett mord och var offret kan hittas
Spela otroligt chockad eller glad om det passar din karaktär bättre när mordet upptäcks.

Jag hade inte någon riktig ovän på festen så jag gav bort en ishacka till min storbror och sålde en dolk till Al Capone. Sen var jag ju bara tvungen att mörda någon också. Mary Bumpkin, borgmästarfrun, blev mitt helt oanandes offer. Lite arsenik i hennes kaffe sedan satt hon livlös i soffan.

Kvällen avslutades med att vi alla fick fylla i ett papper där vi skrev vem vi trodde var de olika mördarna, bästa kostym, bästa karaktär och hur mycket pengar vi hade när spelet var slut. Jag gissade fel på de flesta morden men kammade hem kostympriset.

Lite kul info speciellt för min läsare labamba:

Klänningen jag hade på mig hade jag på Mössinvigningen -94. Har inte använt den sedan dess...

12 kommentarer:

Mia sa...

Later som en valdigt spannande kvall! You look fab! ;)

Kram

Monica sa...

Ahh....men OJ, vilken fest! Så himla coolt! Men, snääääälla, lägg in ett kort där hela du syns!!!!

Labamba sa...

Du é så cool. Sedan är det ju också så att du var snygg förra gången du hade klänningen, men nu går det ju inte i ord att beskriva.

Kan du inte ha en sådan fest när ni flyttar hem, eller kan jag hålla en sådan med noga instruktioner från dig. Jag vet förresten inte om vi svenskar kan göra sådant utan att fnissa, fuska och förstöra alltihop. Inte du och jag förstås alltså....

Kram

Unknown sa...

Oh vad lattjo!!!! Det mâste ha varit underbart kul. Jag och min man är deckarfantaster sâ det där borde vi kunna anordna. Och vilken pingla pâ fotot:D

MoneyPenny sa...

Hallå där snygging! Vilken kul grej!!! Jag hoppas oxå att jag blir bjuden på "homecomingmurderparty".

Är lite impad av att du har kvar en klänning från -94, tar med dig den till USA och fortfarande ser ut som 20!!!

Kram!

Larssons sa...

MP- Nu räknade du visst lite fel. Jag är ju 25 nu så -94 var jag ehhh 11.

Tack för alla komplimanger. Suger i mig varenda liten en.
Tyvärr finns det ingen helfigursbild på mig. H och barnen hade åkt iväg på hårdrock- och pizzakväll så jag fick posera framför min lilla kamera själv.

Labamba, du kommer väl ihåg att det var_du_ som hade snyggast klänning. Jag hade bara snyggast rygg:)

Jag skall definitivt ordna en mordfest i Sverige. Önskemål om tema?

Unknown sa...

Hej Sofia

Fick din blogg idag! Varför har ingen sagt till mig förut här på jobbet.. hmm
Har kollat igenom hela bloggen sedan du startade..
Åh vi blir så avundsj..a

Snygg bild på dig själv :)

Kram, Anneli

Labamba sa...

Kanske inte rätt forum att fråga detta på, men vilken klänning hade jag? Helt otroligt att du har så bra minne, men du är ju 2,5 månad yngre....

Kram

MrsW sa...

Men GUUUD vad häftigt!! Sån en fest vill jag också gå på, coolt!
Snygg var du också, tänk att du fortfarande kan passa en klänning från -94!

Larssons sa...

Men labamba, nu blev jag förvånad. Trodde att du hade lika bra minne för onödigt vetande som jag.
Du hade en svart klänning med snörning i kors fram.
Sen kommer jag ihåg att A hade gömt trisslotter i din sovsäck när du sov över hos mig den kvällen.
Vill du veta mer oviktigt;)

Lillie plein damour sa...

Lâter sâ otroligt spännande! Du är en sex bomb, thats for sure!
Kram

Labamba sa...

Ja, just det. Den klänningen var riktigt snygg. Tyvärr finns den inte kvar. Vann vi nåt på trisslotterna? Tänk att han kände mig så väl redan då....
Såg en tenniskjol i affären i lördags och då tänkte jag på dig.
Förresten, Sanna är numera schlagerdrottning säger dom. Har du lyssnat på bidragen?

Kram