måndag 18 februari 2008

Om någon hade frågat mig i fredags vad vi skulle göra i helgen så hade jag svarat Inget speciellt, städa garaget och åka till någon park kanske. Så det var med de stora ambitionerna vi vaknade i lördags morse. Vi började prata om vilka saker vi saknade och förvaringshyllor i garaget stod höst på Henriks lista. Jag saknade några lampor och några tavlor och en spegel. Kanske vi skulle ta en tur till IKEA? Det är 48 mil till IKEA ....
Hemma i Sverige hade det inneburit upp ur sängen, frukost i lugn och ro, påklädning, kom ihåg blöjor till Sixten och sen iväg nån gång på förmiddagen. Borta två timmar och sedan hemma igen.

Men tanken gnagde och vi sa jo nu åker vi. Ringde och bokade bonuspoängshotellrum. Packade ombyten och leksaker och klockan 9.30 satt vi i bilen på väg mot Washington.

Bilresan gick strålande och barnen hade inga problem med att sitta i bilen så länge. Några fika- och springpauser längs vägen var allt som behövdes och kl 15 kom vi fram till Woodbridge.
Upp på rummet på med badkläder och tvätta av resdammet och få utlopp för uppdämd energi i hotellpoolen.

Vi hann med en snabbtur på IKEA på lördag eftermiddag. Filip fick hoppa i bollarna i Småland medan vi suckade förnöjt bland Stockholm och Billy. Det är något särskilt att se allt det svenska så långt från Sverige.
Vi köpte lite smått och gott och åkte sedan till Red Robin för middag. där var det tyvärr minst 30 väntetid på bord så vi beställde mat och tog med till hotellet i stället. Efter mat och Frödinge prinsesstårta stoppades de små prinsarna i säng. När de somnat plockade vi fram datorn och försökte strukturera upp vår oplanerade IKEA-resa. Gardintyg, hyllor, ramar, värmeljus, lampor och 100 andra saker som trillar i vagnen.

Alla sov gott, ja inte Sixten när han på något märkligt sätt ålat sig neråt i sin säng och tippade ut, och sen hade jag flaxande pustande Filip bredvid mig så Henrik sov i alla fall gott. Frukost och sedan hopp i poolen igen med svanen Filip och vattendjuret Sixten.

Klockan 10.00 parkerade vi bilen på IKEA och Filip fick ytterligare en sejour i Småland. Vi hann med fika i restaurangen innan det var dags att stuva bilen full. Det var inte många kubikdecimetrar kvar i bilen kan jag lova.

Vi kom hem kl 18 hungriga och glada. Henrik monterade ihop lampor under glada pepprop från Sixten och jag proppade skåpen fulla med Singoallakex och lingonsylt.

4 kommentarer:

Mia sa...

Vilken härlig helg! Började skriva en lång trevlig kommentar men e för trött för att avsluta den. Naturligtvis pajjade bilen idag, på andra sidan stan, när B inte var hemma. Allt noggrannt dokumenterat med EFIT.

Kram, nu ska jag krypa isäng och soooova!

Unknown sa...

Ni borde banne mig fâ IKEA rabatt! Jag blev blev faktiskt târögd när jag läste ditt inlägg. Jag har turen att bo en timma frân IKEA och det syns när man kommer hem till oss.

MoneyPenny sa...

Vilken härlig helg! De kan använda er i reklamen!

Jag behöver också komma till Ikea. Fastän vi bara har 10 mil är det allför länge sen sist. Jag har några gardinlängder som saknar upphängning... Kanske ska tajma in det på söndag när vi ska t Kba, eller föreslå helhelg m övernattning?!? Kanske ska ta Ikea i Sthlm som omväxling???

Larssons sa...

Ja det var vekligen en härlig helg. Väldigt O-Larssonsk att vara så djärv och spontan.

Varför inte dra till IKEA Kungens kurva MP, Lite omväxling förnöjer.