torsdag 14 februari 2008

If you don't like the weather, just wait until tomorrow.


I går var det en regn och plaskdag här i Greensboro. Allt var grått och vi fick en minimal vinter-i-Göteborgs-upplevelse. Efter att jag och Sixten lämnat Filip i skolan åkte vi och handlade. Hade tänkt köpa lite Valentinesdekorationer men tji fick jag för nu var allt borta. Bara påskpynt på hyllorna. De är snabba i vändningarna måste jag säga.

På vägen hem såg vi en tapper skånetös som trotsat regnet och tog sin morgonpromenad. AnnaLena var nog väldigt ensam på promenadstigarna.

Sixten drabbades igår av en plötsligt påflugen snuva. Henrik var ute på kundmiddag igår kväll och jag låg med Sixten i vår säng och tittade på American Idol. Han hostade och hostade och näsan rann hela den långa natten.

Lika plötsligt som snuvan kom så kom även snön. Klockan 20 började det dala stora bulliga flingor och de la sig så fint tillrätta i trädgården. Trodde att allt skulle vara borta på morgonen
men denna gången hade vi tur, marken var vit och himlen blå. Så kl 7.15 i morse hade vi bylsat oss tjocka kläder och stormade ut i trädgården. Snowracern åkte fram ur sin gömma i garaget och vi kastade snöbollar. Medan vi skrapade Henriks bil (hur snällt är inte det?)kom grannen ut för att hämta in tidningen. I t-shirt, shorts och barfota........

En timmes lek sen gick vi in och åt välförtjänt frukost och drack varm choklad med marshmallows.
Nu stiger temperaturen och snön smälter bort. I morgon skall vi få +17. Lite vinter blev det i alla fall.
Idag är det Valentines day och vi har haft stortillverkning av kort till skolkamraterna. På grund av snön är skolan stängs idag så det blir ingen skolutflykt idag. De skulle sjunga och dela ut kort på ett ålderdomshem.

6 kommentarer:

Labamba sa...

Vilken ambitiös mamma som har snökrig kl 7.15 på morgonen. Själv fick jag hämta kräkbarn på dagis igår. Inget snöbollskrig där inte. Tänkte jag skulle kolla jobbmailen hemma för att spara tid. Tyvärr strulade servern så det gick inte. Jag var helt enkelt tvungen att kolla inredningstidningar och slappa i soffan framför Asterix hela eftermiddagen.

Så synd att jag inte kunde jobba.

Kram

Mia sa...

Vad harligt med sno! *Vill ocksa ha!*

kram!

Monica sa...

men vet du, under mina tonår gick jag alltid ut och hämtade tidningen på lördagarna i sov-t-shirten, trosor och ofta barfota... Även när det var 20 minusgrader. Det går ju rätt snabbt!

MoneyPenny sa...

7.15 har vi knappt kommit upp när vi ska vara på dagis 7.30.... tur att sportlovet stundar!

Men sportlovets vintersporter kommer att lysa med sin frånvaro, det är utlovat 5-10 plusgrader. Istället blir det nog att beskära träd, bygga fotbollsmål & putsa upp cyklarna.

Lillie plein damour sa...

I Göteborg gâr alla ut barfota och i snön 1 km för att hämta tidningen

Labamba sa...

12 grader idag och massor med sol i Blekinge. Nu vill vi inte ha vinter igen. Våren är fantastisk och man får massor av ernergi. Men ni har ju lite av varje. Jag ser verkligen fram emot IKEA-rapporten.

Kram