torsdag 7 februari 2008

Vilken cirkus!

Det var grandiost, glamouröst, högljutt, hisnande, skrattframkallande, patriotiskt, akrobatiskt, nervkittlande, ohhhh-framkallande. En riktig cirkus med andra ord. Vi åkte dit tillsammans med Filips preschool-klass och några tusen människor till. Vi hade jättebra platser långt ner på långsidan och barnen var enormt uppspelta av förväntan.

Efter att hälsat publiken välkommen och sänt en tanke till trupperna i Irak stämde vi alla upp i nationalsången. Annorlunda men andäktigt.

Filip som varit på cirkus en gång tidigare och då ville gå hem efter pausen tyckte att detta var jättehäftigt. Jag är ärligt talat sugen på att gå dit en gång till innan de drar vidare på söndag. Filips favorit var clownen som stal cirkusdirektörens hatt. Sixten gillade alla djuren och jag blev hänförd av de sju motorcyklisterna som körde så fort så fort i den lilla lilla buren.

6 kommentarer:

Mia sa...

Wow, vilket os!!! Fnissar lite och tanker pa den snalla svenska varianten. Kan vi be om _storsta_, _mojliga_ TYSSSSSTNAD...! Har somnar man inte direkt. Ser jattekul ut, F ser helt tagen ut. ;)

kram

Larssons sa...

Han var helt i sin egna lilla värld långa stunder. Roligt att se.

Unknown sa...

Jag avskyr cirkus. Kanske beror det pâ att här i frankrike sâ finns det mânga smâ cirkusar som lever pâ marginalen och att det fâr pâföljder för djuren. Veterinärerna har slagit larm om vanskötta djur och om att det inte finns tillräckligt för vinterplatser för djuren. I höstas när jag âkte till jobbet sâ sâg jag en cirkus som gjorde reklam för morgondagens uppträdande âkandes runt med en megafon pâ taket och en lejonhanne i bur pâ lastbilsflaket. Cirkus utan djur tack.

Unknown sa...

Ser nu att mitt inlägg blev väldigt ilsket......:( Det var verkligen inte meningen; f'lât!

Larssons sa...

Jag hukade mig när jag läste:)

Labamba sa...

Det ser verkligen spännande ut, jag är själv inte heller jätteförtjust i Cirkus egentligen. Det har dock mest att göra med en traumatisk upplevelse som barn då de stora hundarna (jag var liten) rusade upp i publiken och välte omkull mig. Jag blev lite nervös när de lite större djuren kom in..

Men denna Cirkus verkar ju oerhört spännande, vi får hoppas att dom är där när vi kommer och hälsar på.

Kram