torsdag 21 februari 2008

Långt borta men ändå så nära

I går eftermiddag pratade jag i nästan en timme med en vän i Sverige. Vi brukar ha sådan maratonsamtal om allt och inget. En uppdatering om vardagen och alla skandaler i våra enkla liv.

Det kändes som om jag gick och plockade där hemma i Sverigehuset med telefonen i ena handen och leksaker i den andra och visste att på andra sidan tråden såg det ungefär likadant ut.
Jag saknar dig!


Idag har jag pratat med Radiotjänst i Kiruna. De var inte lika trevliga, fulingarna

2 kommentarer:

MoneyPenny sa...

Jag saknar dig med! Jag hade precis samma känsla; att du var här hemma och vi snart skulle ses. Hoppas vi får lite av er tid i sommar om ni kommer hem.... Vi måste ju äta kräftor!!!

Stort GRATTIS till Sitten på hans stora dag.

Larssons sa...

Ja, kräftskiva är ett måste. Vi kanske kan klämma in glöggfest, sclageryra, midsommar och kräftskiva på en dag.

Sitten tackar och bugar.