fredag 1 februari 2008

Partnerbyte

Efter att ha lämnat Filip i skolan trotsade jag och Sixten regnet och begav oss till Barnes & Nobles för sagostund och fika med Carina, Viktor och lill-Alice(Sixten var klok nog att gett henne detta namnet för en stor Alice hade vi ju redan i svenska barnaskaran)
Två sagor om pancakes och lite lek med tågbana och en fika hann vi med innan vi var tvugna att susa iväg för att hämta Filip.

Efter en regnig förmiddag sprack himlen upp och vi fick tillbaka vår Carolina blue sky.

Ikväll är det fest för Henriks avdelning. Respektive var medbjudna men jag var inte lockad. I stället har jag tillbringat en trevlig kväll tillsammans men Emma och hennes 8 veckors-Philip. Hennes man Alex gick med Henrik på middagen. Vi åt potatis och räksoppa med gott bröd och mumsiga röror medan de små hade önskat sig plockmat och glass.

Nu sover de små trollen och jag skall förflytta mig upp till sängen och försvinna in i min bok.

Undrar om Henrik sover hemma inatt...

3 kommentarer:

Mia sa...

Det lat som ett smart val. Vilken mysig kvall. :)

Smart kille du har!

kram

Lillie plein damour sa...

Vad läser du gumman?
Kram

Larssons sa...

Det var en väldigt trevlig kväll! H hade också haft det rolig men fick desto mindre nattsömn.

Jag plockade ut en gammal Patricia Cornwell-bok ur hyllan och slöläser. Väntar på 5 böcker från Amazon som jag skall läsa till min "Engelsk litteratur och Vokabulär"-kurs.